Ogos 29, 2015

Attention Seeker

Attention seeker!!!!

Adakah anda tergolong dalam as ni??

Apa maksud  as ni??

Semalam penulis baru menonton rancangan SIS tv 9, ada membincangkan berkaitan AS..jadi daripada isu yang dibawa penulis terus mencari maksud yang dikatakan "Attention Seeker".

Jika ditranslate dalam bahasa, ia membawa perkataan Pencari Perhatian..

Betul ker????

Betul lah tu, kira bagi mereka yang digolongkan dalam AS ini selalu sahaja menjadi bahan tidak kira yang buruk ke @yang baik. Mencari tumpuan kepada orang ramai, kebiasaannya mereka akan mencari jalan untuk meraih simpati orang ramai.

Bagi penulis setiap perkara yang dilakukan perlu mendatangkan kesan baik mahupun kesan buruk, jika nak dicontohkan, mugkin ramai tahu, apa akibat untuk mereka2 yang suka digelar AS ini.

Jom kita list kan "attention seeker"


  1. Menggunakan medium yang popular untuk meraih simpati, contoh laman sosial menghantar gambar yang pelik2 sehingga suka dikutuk ataupun mendapat pujian
  2. Selalu mencetuskan kontroversi, mugkin mereka sudah tahu perkara tersebut akan memberi kesan, walaubagaimanapun, dengan cara ini membolehkan si AS mendapat publisiti free.
  3. Gemar berpakaian yang pelik2,gaya yang agak aneh membawa si AS ini lebih menonjol dari orang disekeliling, sebagai contoh kita boleh lihat di Malaysia pelakon terkenal Didi alias..fesyen beliau mesti menjadi tumpuan lensa pada acara karpet merah, di barat pula gaya lady gaga, tidak perlu diprincikan lagi, ramai yang sudah mengetahui.