Julai 19, 2015

Berita Harian percuma

Percuma uollss...

pagi2 raya ketiga ni bosan lak..hemm biasa la kg kan...umobile mmg terbaik..plan terbaik..tapi..bila kt kg ni..line..kurang terbaik...

hemmm..x pe la..pg2..ni cari paper@akhbar untuk dibaca..metro n berita harian..ye...!!'.berapa harga ye??.jawapan apek jual paper.."2 ilinggit lear...!"'.loghat apek tua..
Aku pun..kononnya berkerut dahi..
Sambung apek tua.."free maa bh harli niee"'. Aku pun..dalam hati yg ada taman ni berkata...wahhh sesekali dpt free uollss..nak jer aku mintak lagi kat apek tua tu..hemmm isi nye sama jer..kan
Paling tidak hbis baca...jadi la..tempat untuk mengalas pinggan n mangkuk..
Tapi seronok dapat bh free ni..kalo boleh nak jer hari2 free..yelakan..skrg zaman semua kene duit..ibarat 2 inggit ni..nilai nye besar tau bagi aku..mugkin ada yg kata ala 2 inggit jer..tpi memang susah ..tambah2 dah zaman teknologi ni..paling tindak aku mintak tolong pakcik google jelah..x de kos..tapi memandang kn line..slow..aku pun kene lah baca printed newspaper...oh my english!!!""...

yg pasti mula2 kne cari..knpe bh ni baik hati sngt nak bagi free..ohhoh..rupanya..kne kredit kt petronas..terima kasih petronas..bagi duit raya (paper free)..

kiranya seperti Raya sebelum ni..petronas selalu..keluar iklan yg menyentuh hati..dan + menarik..tema...nya   raya tahun ini pulak..no charge..mengisahkan erti kasih syg dan yg penting..untuk menghargai insan di sekeliling kita..

Tapi jika lihat dari sudut pengiklanan...wahhh dah mcm pensyarah..fikiran aku ni...

Tapi betulah ye..ni salah satu strategik pengiklanan...petronas selalu keluar dgn pelbagai iklan..pelbagai message yg diketengahkan..tapi kali ini..beri paper percuma...ibarat..seorng ayah..memberi kemudahan kepada anak tanpa sebarang bayaran...nilai kasih sayang melebihi..segala2

Nampakan teknik iklan terkini...????"""##

Kesimpulannya, nilai ukhwah dan keharmonian rakyat malaysia...tidakk ternilai dengan wang ringgit...itu lah negara kita...lambang keunikan mengamit nostalgia menyambut perayaan


Catat Ulasan