Ogos 10, 2015

Barang terbuang boleh buat duuuuit.

Hujung minggu..aku kemas3 rumahh.. lepas tu ada pulak botol2..kt dapur tu..nampak semak la pulak kalo simpan.....jd kumpul3..mcm byk la pulak...aku x terus buang..aku letak dalam plastik..dan msukkan elok2'''

Kali ni lebih best aku angkut botol2..tu..ke tempat..jual besi2..buruk...puyooooo boleh jual ooo...sahaja2 jer dah dapat untung kasar...quotation utk apa2 plastik dalam 80 sen..sekilo..jd kalo kita minuman mineral water..botol kita simpan..kot2 ada botol2..sempoo ke..sabun ker...apa2 botol lah..yer..kira kalo simpan jd byk tu.....byk oooo duitnya nnt...

Time..aku bwk...x lah byk...ada dlm 3 kilo...botol palstik...dan aku + dgn tin aluminium...kalo quotition harga untuk tin lak..dalam..7.00 inggit sekilo...wowowo..byk tu...nampk tin kt tepi jln kita ambik..kt belakng umah kita ambik...kira kt mne2..nmpk tin jgn buang...huhuhu ..byk tu..kalo jual untung kasar..

Kesimpulannya..kalo kita rajin semua...boleh jd duit..yg ptg rajin...yoooo...selain tempt bersih ..boleh dpt extra income.. wow best tu...

Tiada ulasan: