Ogos 20, 2015

Barangan bundle cecah ribuan ringgit

Wow!!# perniagaan bundle oh perniagaan bundle

Bisnes bundle @ bisnes vintage

Realiti@bukan lagi bermimpi, perniagaan ini memang menguntungan, kira selagi ada permintaan, bertumbuh2 juga penawaran. JANGAN KATA ISU INI DAH BASI YE!!!

Apa yang menarik sangat barang2 bundle @ vintage ini??

Jawapan yang ikhlas dariku:  citarasa pengguna, sebab itu juga perniagaan ini terus mekar @ bercambah di persada dunia, pengalaman saya sebagai bukan peminat bundle, tapi saya mencari pakaian bundle untuk ke majlis annual dinner sekolah2 @sebarang majlis yg bertema, jadi kedai bundle la tumpuannya, ituulah salah satu faktor perniagaan ini tidak berlaku kerugiaan ( setuju tak student2), barang yang murah atau adakala produk yang dijual begitu klasik, belum tentu boleh dapat dibutik2 moden. Alasan yang boleh mengukuhkan lagi, ada pada kedai bundle nie, senang diperolehi...sebabnya, sekarang ini ramai pengusaha3 butik bundle tumbuh bagai cendawan lepas hujang..dan yang paling di respect..adalah tokey nya muda2 belaka...caya lah kawan2ku..jadi jangan takut untuk masuk butik bundle ini!!! Jangan lupa mintak tawar ye... Sebenarnya banyak lagi jawapan yang boleh di berikan kepada soalan Apa yang menarik ££SANGAt butik bundle ini??? JAngan Lari Untuk MENjawab!!!!#

Barang2 tersebut datang dari mana??

Jawapannya:

pakaian bundle ni sebenarnya pakaian yang terpakai yang diimport dari luar negara seperti US, jepun, UK, korea dan negara-negara eropah lain. Pakaian-pakaian ini akan dikumpulkan dan dibungkus dalam guni. inilah yang dipanggil BUNDLE. guni-guni bundle ini kemudian akan dijual kepada pembekal secara pukal. selain daripada pakaian terpakai, ada juga pakaian baru. kita boleh jumpa pakaian tu siap dengan tagging dia lagi. kemungkinan besar pakaian ini dibeli dan tidak dipakai langsung atau pakaian ini adalah pakaian reject/ stok lama dari kedai. 
Jawapan tu sebenarnya penulis copy&past dari blog
http://xybundle.blogspot.com/2007/11/apa-itu-pakaian-bundle.html?m=1

Jawapan penulis pulak, barang2 tersebut diimport dari negara jiran kita, yang paling dekat...THAiLaND, sebab tu lah kebanyakan barang2 ini dari kelantan,jika time penulis muda2@remaja dulu, ada kawan2 dari sempadan siam tu keluar statement, barang2 kat sana murah2 jer!!!


Tapi barang3 bundle ini bukan sahaja hak eklusif untuk pakaian sahaja, banyak lagi benda2 @ barang3 second hand ini boleh didapati di kedai2 bundle, tapi kebiasaannya memang kita nampak pakaian je kan, jika tidak percaya kataku ini...jom pergi ke Flia Market...https://en.m.wikipedia.org/wiki/Flea_market klik jer jika untuk mengetahui apa itu flia market.


Di flia market ini, dari pengalaman penulis sendiri, terdapat pelbagai barang yang sudah dikira berusia lamanya, macam barang zaman atuk @  moyong kita dulu la!!, dari segi barang mugkin agak buruk tapi jika dilihat sudut nilai antik barang tersebut pasti teruja bagi peminat3 fanatik barang dulu2 ini.



Murah ke harga~harga barang ni?

Mengikut pada pemilik kedai juga, jika pandai tawar, murah la harga nya, tapi dalam artikel daripada sinar harian http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/barangan-bundle-cecah-ribuan-ringgit-1.281693 yang penulis baca, barang2 tersebut mengikut grad, mugkin jika mahal tu, sudah semestinya grad A kot, (x mampu gua nak membeliya, gaji ciput jerr..kalo yang mahal2...nii murah2 jer lah...asal boleh...pakai...yang penting..ada baju..nak dipakainya...).

Citarasa hanya pada diri sendiri, tidak menjadi masalah pada barang2 yang dikira second hand, jika dilihat pada kualiti dan keselesaan pemakai kenapa tidak memilih produk bundle.


(Maaf ya sumber gambar dari internet), jika ingin tahu lebih lanjut, dimana jualnya @ boleh didapati barang2 second hand ni...jom search google..