Oktober 23, 2015

Bus ke Shah Alam

En keladi mau pulang semula ke Petaling Jaya.

Rasa rindu pulak pada kampung halaman ku, muo oh muo, selamat tinggal muarku, kita akan berjumpa lagi.

Sewaktu saya beli tiket pulang ke TBS yang berharga RM 17.60, tiba2 ada bro ni bagi tiket ke Shah Alam, tengok harganya pulak RM20.00, gila ko, aku nak pergi ke TBS bukan Shah Alam,

Ulat tiket
Tiket bas Muar ke Shah Alam

Tiket Transnasionl

Ulat tiket ke dia nie?

Takutnya aku tertipu nanti, en keladi pun dengan selambar tanya dia, awet Rm 20, hang duk menipu ka!, wah loghat kedah pulak, bro tu pun kata, ehh bukan2, ni betul pegi tbs, percayalah, 
En keladi dengan bodohnya pun beli dan membayar dengan duit RM 50 sekeping, dia pun pulangkan RM 32.00

Ya tiket tu jadi RM18.00, 

kononnya en keladi tak tau la kot harga sebenar ke TBS,

 baik en keladi gertak dia, betul ke ni, saya call hotline Transnasional 


Jawab bro ulat tiket : ohh betul harga sebenarnya RM17.60,  saya bagi 0.40 sen semula. ( bukan sebab nilaian wang diambil kira tapi biar jujur dan tidak menipu)

Ulat tiket oh ulat tiket

Tiba di bas, en keladi tanya kat pemandu bas tu, betul ke pergi TBS, dia pun ambik tiket en keladi dan bising tiket ke Shah Alam, nak pergi ke TBS, apa cerita!!! ( dengan nada kasar + loghat jawa sikit)

ADAKAH AKU TERTIPU

MAKKKKK...TOLONG AKU

Time tu juga si ulat tiket tu muncul, en keladi apa lagi, terus tarik tangan dia dan di depan pemandu bas tu suruh si ulat tiket explain,dan akhirnya .......

naik juga en keladi bas tersebut ke TBS.

Rupanya tiket tu, orang lain jual balik, jadi en keladi lah yang jadi pak sanggupnya.

Berhati-hati dalam membeli tiket bas...awas ada ulat tiket mengambil kesempatan.


Perkongsian bersama ikhlas daripada en keladi.

Jom baca blog en keladi juga di www.keladionline.com