Mei 12, 2016

kereta idaman aku

Hai korang, terima kasih yer kerana singgah ke blog aku ni.

Tajuk entri ini macam budak-budak sekolah rendah pulak.

Kereta Idaman saya.

wahhhh, siapa tak nak memiliki kereta kan, memang tipu lah ada yang kata....kalo aku orang hadiah kan kereta hummer pun aku tak heran.....lantak ler, tu semua dunia!!!

Ko jangan nak menipu lah jah...

Semua orang mempunyai kereta idamannya.

  • Walaupun tak besar tapi boleh bawa ke mana-mana
  • Walaupun tak ler mahal tapi boleh balik kampung jenguk ibubapa dikampung
  • Walaupun tak cantik tapi boleh lah bawak untuk pergi mencari rezeki
  • Walaupun berhutang, sekurang-kurangnya ada gak bergaya dengan kereta...time-time hari raya nanti.
Tapi itu kereta yang sememangnya menjadi kewajiban untuk ada dalam kehidupan kita hari ini, terutamanya kaum hawa...kalo rasa tak setuju tu..lantak korang lah....yang kaum adam pun jangan kata kereta ni tak penting..nanti korang nak angkut anak bini naik apa..kalo tak de kereta.!!!

itu realiti kehidupan di malaysia ni, kereta ni dah tak de lambang kemewahannya

Tapi : 

yang aku nak kata adalah kereta idaman yang hanya mampu dimiliki oleh orang yang bergelar jutawan...

wahhhhh...bila aku search kat google tengok kereta Dato vida tu, mak aii, jelous nyer aku, 

Bukan saja dato Vida...korang tengok ler yang jutawan-jutawan kosmatik tu tunjuk, time rancangan dengan pak nil tu.

aduh..aku betul-betul jelous, cemburu sangat dengan kejayaan mereka..

lagi satu, tengok je lah yang si bapuk dah bertaubat tu, mak aii, keretanya aduh sangat tercabar jiwa ku...class ko nyahh!!

Lepas tu aku fikir balik...dan fikir balik....dan terus berfikir...

Bagaimana untuk aku milik kereta Idaman seperti jutawan-jutawan tu miliki???....

semangat aku terus membuak-buak untuk memilikinya suatu hari nanti.

Maaf yer aku kongsikan kat korang yang sudi melihat nyer...

Satu hari nanti aku juga boleh memiliki kereta macam jutawan-jutawan tu miliki....."aku boleh !!!"

Sebagai inspirasi untuk aku miliki kereta idaman aku suatu hari nanti








Image result for kereta jutawan kosmetik

Satu hari aku juga akan memilikinya.......tunggu kereta-kereta ku....kau adalah miliki ku...




Catat Ulasan